11 Nisan 2017 Salı

Arapça Öğreniyorum-14-

  Hiç yorum yok



                  TÜREYİŞ YÖNÜNDEN İSİMLER


1)CAMİD İSİMLER


2)MÜŞTAK İSİMLER


1)CAMİD İSİMLER:

Biçim bakımından tamamen özgün olup hiç bir kelimeden kelimelereden türememiş olan isimlere camid isimler denir.


2)MÜŞTAK İSİMLER:

Biçim bakımından tamamen özgün olmayıp her hangi bir kelimeden veya kelimelerden türemiş olan isimlere müştak isimler denir.

Türemiş isimler:

1)İsmi fail

2)İsmi meful
3)İsmi zaman
4)İsmi mekan
5)Mimli masdar
6)Sıfatı müşebbehe
7)İsmi alet
8)İsmi tafdil
9)İsmi tasgir
10)İsmi mensub

bu fiillerin hepsinin kendine göre bi çekimi vardır.bunları bilirseniz müştakmı türemiş mi olduğunu daha iyi anlarsınız bunları نَصَرَ  =  yardım etti  fiiline göre  mefred(tekil) çekimini göstereceğiz.


                                             نَصَرَ    


  1)İsmi fail                Yardım eden =  ناَصِرٌ

  2)İsmi meful            Yardım edilen =  مَنْصُورٌ
  
 3)İsmi zaman           Yardım etme zamanı =  مَنْصَرٌ  

4)İsmi mekan            Yardım etme mekanı = مَنْصَرٌ


5)Mimli masdar         Yardım etmek = مَنْصَرٌ

6)Sıfatı müşebbehe   devamlılık ifade eder- Topal =  اَعْرَجُ

7)İsmi alet                Yardım etme aleti مِنْصَرٌ

 8)İsmi tafdil             En çok yardım eden = أَنْصَرُ 

9)İsmi tasgir             Küçük bir yardım نُصَيْرٌ

10)İsmi mensub        Yardım etmeye mensup  =  نَصْرِيٌ 


Bu kalıplara uygun şekilde başka filleri de aynı şekilde çekebilirsiniz.





      ~YAZILARIMIZI FACEBOOK'TAN TAKİP ETMEK İCİN BURAYA TİKLAYINIZ~
   


















Hiç yorum yok :

Yorum Gönder